حقوق به عنوان یکی از رشته های پرطرفدار علوم انسانی شناخته شده است که دارای گرایش های متعددی می باشد. رشته حقوق با گرایش جزا و جرم شناسی، از جمله رشته های خاص می باشد که در شاخه حقوق عمومی قرار گرفته است. این رشته جزء رشته های تخصصی و خاص دانشگاه های ایران محسوب شده که افراد خاصی در این رشته تحصیل می کنند.

رشته حقوق جزا و جرم شناسی شاخه های مختلفی را در بر می گیرد که از جمله آن ها می توان؛ به علوم جنایی تجربی، سیاست جنایی، فلسفه کیفری و … اشاره کرد. با توجه به اینکه این رشته یکی از رشته های خاص و تاپ در کشور ایران محسوب می گردد، دانشجویان زیادی در مقطع کارشناسی ارشد در این رشته تحصیل می کنند. نگارش پایان نامه برای گرایش حقوق جزا و جرم شناسی کاری سخت و زمان بر می باشد که این امر لزوم کمک گرفتن دانشجویان از افراد با تجربه و تخصص را مشخص می نماید.

رشته حقوق جزا و جرم شناسی

رشته حقوق جزا و جرم شناسی

معرفی رشته حقوق جزا و جرم شناسی

رشته حقوق جزا از جمله رشته هایی ست در گرایش رشته حقوق قرار می گیرد. این رشته دارای اصول و قوانین مختلف ناظر بر جنبه های شکلی مستقل از هم و همچنین، جنبه های ماهوی می باشد. این رشته با ابعاد زندگی فردی و اجتماعی شهروندان رابطه ای تنگانتگ دارد.

با توجه به اینکه سبک زندگی بشری روز به روز در حال تغییر است و تغییر در مبانی جرم انگاری و تعیین ضمانت های اجراهای کیفری و … باعث شده است که این رشته به یکی از رشته های گرایش حقوق تبدیل گردد. رشته حقوق جزا و جرم شناسی در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تدریس شده و بنابراین بدیهی ست که دانشجویان مقطع کارشناسی، قادر به تحصیل در این رشته نمی باشند.

باید گفت رشته حقوق جزا و جرم شناسی به شاخه های مختلفی  تقسیم می شود. علوم جنایی حقوقی به دو شکل ماهوی و شکلی تقسم بندی شده که رشته های حقوق جزای عمومی و حقوق جزای اختصاصی در گروه حقوق جزای ماهوی قرار می گیرند.

آشنایی با اهمیت رشته حقوق جزا و جرم شناسی

امروزه بسیاری از دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی دولتی، دستگاه های خصوصی و غیر دولتی و … نیاز زیادی به نیروهای با تجربه و با علم بالا در رابطه با حقوق کیفری و جرم شناسی دارند. همین موضوع باعث شده است که گرایش های متنوع و تخصصی زیادی برای رشته حقوق وضع شود.

جرم شناسی و همچنین، حقوق جزا از جمله موضوعاتی می باشند که در رابطه با آن باید اطلاعات مناسبی کسب کرد. چیزی که این رشته را با اهمیت جلوه می دهد، نیاز دستگاه های مختلف کشور به دانشجویان فارغ التحصیل از این رشته می باشد. در این رشته، فرآیندهای کیفری، سنجش میزان اثربخشی سیاست های مختلف، برنامه های عدالت کیفری و … تحلیل و بررسی می شوند.

تحصیل در این رشته به افراد این امکان را می دهد تا در فرصت مناسبی تخصص بیشتری کسب کنند. به خصوص کارکنان نهادهای عدالت که شامل کارکنان دادسراها، دادگاه ها، واحدهای اجرای احکام و … می باشند، می توانند در این رشته تحصیل کنند و تخصص بیشتری کسب نمایند.

اهمیت رشته حقوق جزا و جرم شناسی

اهمیت رشته حقوق جزا و جرم شناسی

اهمیت نگارش پایان نامه برای رشته حقوق

دانشجویانی که در هر یک از دانشگاه های دولتی و یا غیر دولتی در کشور ایران قبول می شوند، می بایست از همان ابتدا به فکر نگارش پایان نامه برای رشته حقوق باشند. هر یک از گرایش های حقوق با داشتن موضوعات تخصصی می توانند چالش های زیادی را برای تحصیل کنندگان این رشته ها به همراه داشته باشند.

نگارش پایان نامه رشته حقوق جزا و جرم شناسی، برای بسیاری از دانشجویان چالش برانگیز می باشد، زیرا این رشته جزء رشته های تخصصی حقوق محسوب و نگارش پایان نامه در این رشته کاری زمان بر و سخت می باشد.

موضوع پایان نامه می تواند اهمیت بسیاری در شغل آینده دانشجویان داشته باشد. به همین خاطر، دانشجویان باید وسواس بیشتری برای نگارش پایان نامه حقوق به خرج دهند و موضوعات تاپ و مورد نیاز کشور را انتخاب کنند. همه این موضوعات و توضیحات داده شده، ایجاب می کند تا دانشجویان رشته حقوق با افراد با تجربه در این رشته مشورت کنند تا بتوانند بهترین موضوع را برای پایان نامه رشته حقوق انتخاب کنند.

مراحل تحصیل در رشته حقوق جزا و جرم شناسی

مراحل تحصیل در رشته حقوق جزا و جرم شناسی

مراحل تحصیل در رشته حقوق جزا و جرم شناسی

تحصیل در رشته حقوق جزا و جرم شناسی، کار سختی بوده و همیشه چالش های زیادی را به دنبال داشته است. همانطور که اشاره شد، این رشته در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کشور ایران ارائه می شود.

دانشجویان عزیزی که به مقطع کارشناسی ارشد این رشته راه پیدا می کنند، می بایست در ابتدا با مراحل تحصیل و فارغ التحصیلی در این رشته آشنایی داشته باشند. اولین مرحله تحصیل در این رشته، پشت سر گذاشتن واحدهای تحصیلی تخصصی و اجباری و اختیاری است. پس از آن لازم است که دانشجویان در ترم آخر، پایان نامه کارشناسی ارشد را اخد نمایند و شروع به نگارش پایان نامه و انجام مراحل مربوط به نگارش پایان نامه کنند.

طبق توضیحات داده شده، مراحل تحصیل در رشته حقوق جزا و جرم شناسی و نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد، مطابق با توضیحات زیر می باشد.

  • برداشتن واحدهای درسی تخصصی، اجباری و اختیاری
  • اخذ پایان نامه در آخرین ترم تحصیلی
  • انتخاب موضوع پایان نامه حقوق جزا و جرم شناسی با مشورت اساتید
  • نگارش پروپوزال، ارائه اهداف پژوهش، سوال های پژوهش و نوآوری مربوط به پژوهش و …
  • تصویب پروپوزال و شروع به نگارش پایان نامه
  • فصل بندی کردن پایان نامه و به نگارش درآوردن پایان نامه با فرمت اختصاصی دانشگاه
  • تصویب پایان نامه توسط اساتید و گرفتن مهلت زمان برای دفاع پایان نامه کارشناسی ارشد
  • دفاع از پایان نامه و گرفتن نمره قبولی
  • ارائه مقاله استخراج شده از پایان نامه برای گرفتن نمره کامل

نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد برای رشته حقوق

نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد برای رشته حقوق

پژوهش نوین؛ ارائه دهنده خدمات نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد برای رشته حقوق

با توجه به اینکه موضوعات پایان نامه حقوق جزا و جرم شناسی، موضوعات سخت و در عین حال پیچیده می باشند، لازم است که دانشجویان از افراد با تجربه برای نگارش پایان نامه کمک بگیرند. برخی از دانشجویان با مشکل زمان برای نگارش پایان نامه مواجه هستند. حتی سنوات تحصیلی برخی از دانشجویان به اتمام رسیده است و دیگر قادر به تمدید آن نیستند.

برای جلوگیری از این مشکلات، لازم است که دانشجویان از مشاورین با تجربه در زمینه انجام پایان نامه حقوق کمک بگیرند. پژوهش نوین با ارائه بهترین خدمات مشاوره ای به صورت رایگان، دانشجویان را به سمت و سوی نگارش بهترین پایان نامه ها هدایت می کند.

دانشجویان عزیز می توانند تمامی مراحل مربوط به نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا را با کمک پژوهش نوین انجام دهند. دغدغه و نگرانی زمان، پیچیده بودن موضوعات، نداشتن اطلاعات کافی برای نگارش پایان نامه و … با کمک گروه خبره پژوهش نوین دیگر وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

رشته حقوق جزا و جرم شناسی جزء رشته های تاپ و اختصاصی حقوق می باشد. در این رشته دانشجویان در رابطه با تمامی جنبه های جرم شناسی اطلاعات کسب می کنند. به همین خاطر، نگارش پایان نامه و فارغ التحصیل شدن از این رشته دانشگاهی، کار آسانی نیست.

گروه تحقیقاتی پژوهش نوین، با ارائه بهترین خدمات مشاوره ای و آموزشی برای نگارش پایان نامه حقوق جزا به دانشجویان این امکان را می دهد تا با بهترین موضوعات، از پایان نامه خودشان دفاع کنند. بنابراین، اگر دانشجوی این رشته هستید و هنوز برنامه ای برای انجام پایان نامه ندارید، نگران نباشید!

5/5 - (1 امتیاز)