انجام حرفه ای پروپوزال با بهترین کیفیت در وب سایت پژوهش نوین

انجام پروپوزال های دانشجویی می‌تواند کاری بسیار دلهره آور و چالش برانگیز باشد. مجوز شروع پروژه های تحقیقاتیِ دانشجویی به واسطه همین پروپوزال ها هموار می شود. پروپوزال ها باید در قالب نوشته هایی چند صفحه ای و منسجم به استادهای راهنما ارائه شوند و اگر در آنها، تمام جوانب و ریزه کاری های ضروری رعایت شده باشند اساتید راهنما این نوشته ها را تایید می‌کنند. تایید شدن پروپوزال به معنی این است که دانشجو یا محقق، مجاز به شروع تحقیقات مطلوب خود است. نباید هیچ گونه اشتباهی در چارچوب تعیین شده برای نوشتن پروپوزال رخ دهد. مثلا ضعیف یا گنگ بودن نوشته، کلی بودن عنوان، درست نبودن خط مشی تحقیقاتی و … همگی می توانند سبب رد شدن پروپوزال شوند. در نتیجه، بسیاری از دانشجویان از همان ابتدا سعی می کنند بی گدار به آب نزنند و انجام حرفه ای پروپوزال خود را به سایت پژوهش نوین واگذار کنند. اگر شما نیز چنین تصمیمی دارید با این نوشته همراه بمانید.

انجام پروپوزال های دانشجویی با بالاترین شانس موفقیت

پروپوزال چیست و اهمیت پروپوزال نویسی چقدر است؟

پروپوزال، سندی مکتوب است برای بیان تحقیقاتی که باید انجام شوند و همچنین فرصتی است برای محققان و دانشجویان تا مهارت ها و تجربیات خود را نشان دهند. در پروپوزال ها، روش شناسیِ مورد استفاده در انجام تحقیقات و نتایج مورد انتظار از تحقیقات باید به خوبی تشریح شده باشند. در مجموع، نوشتن و انجام حرفه ای پروپوزال ، گام مهمی در فرایند تحقیقات دانشگاهی، پایان نامه ها و مقاله تحقیقاتی است.

هدف از نوشتن و انجام پروپوزال های دانشجویی، ترسیم استراتژی دانشجو برای انجام مطالعه ای است که خود دانشجو پیشنهاد آن را داده است. در شرایط خاص، به دست آوردن پول برای انجام تحقیقِ پیشنهادی یکی از اهدافی است که دانشجو با انجام درست پروپوزال به آن می‌رسد. در موارد دیگر، هدف دانشجو صرفا دریافت مجوز از استاد راهنما برای ادامه تحقیق است. ممکن است دانشجو به عنوان بخشی از برنامه تحصیلات تکمیلی خود نیاز داشته باشد تحقیقی انجام دهد و بعد، آن را در قالب پایان نامه یا مقاله ارائه دهد. برای اینکه تحقیق وی مورد پذیرش و توجه قرار گیرد باید ابتدا آنچه را که قصد دارد انجام دهد در قالب پروپوزال ارائه دهد و این، کار آسانی نیست. پروپوزال، ممکن است به دلیل مختلف از جانب استاد یا سرپرست تحقیقاتی مربوطه رد شود و وقت و انرژی دانشجو به هدر رود.

 

چرا بسیاری از دانشجویان، انجام پروپوزال‌های خود را به سایت پژوهش نوین می سپارند؟

خب، شاید یک دانشجو بخواهد به تنهایی انجام پروپوزال خود را برعهده بگیرد. ولی به احتمال زیاد به سرعت متوجه می شود که یافتن ایده های تحقیقاتی درست به شدت دشوار است. شاید آنچه در ذهن دارد بسیار شبیه آن چیزی است که دیگران روی آن کار کرده اند. یا اینکه ایده ای در ذهن دارد که از نظر دیگران، چندان ارزش تحقیق و بررسی ندارد. در بسیاری از موارد، همین مشکلات هستند که سبب شکست پروپوزال‌ها می شوند. برای اینکه یک پروپوزال، تایید شود باید حاوی تحقیقی واقعی و کاملا واجد شرایط برای انجام باشد. همچنین باید به درستی بیانگر روش و ساختار تحقیق، ابزارها و تکنیک های جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها باشد. در مجموع باید هدف از انجام پروپوزال، افزودن دانش یا نظریه ای جدید به اندوخته علمیِ جامعۀ دانشگاهی باشد. خب، به نظر شما با توجه به این همه باید و نباید ها آیا عاقلانه تر نیست که دانشجویان از افراد متخصص در زمینه انجام پروپوزال کمک بگیرند؟

انجام پروپوزال

انجام پروپوزال ارشد و دکتری با قیمت هایی رقابتی و رضایت بخش در سایت پژوهش نوین

مراحل انجام پروپوزال های دانشجویی توسط سایت پژوهش نوین

وقتی انجام پروپوزال دکتری یا کارشناسی ارشد خود را به سایت پژوهش نوین می سپارید آنها به صورت منظم و با رعایت اولویت ها و مراحلی خاص، کار شما را به اتمام می‌رسانند. این اولویت ها به شرح زیر هستند.

– مشخص سازی موضوع و عنوان پروپوزال           – تجزیه و تحلیل ادبیات مورد استفاده برای بیان موضوع.

– ایجاد یک سوالِ تحقیقی محوری برای پروپوزال            – ایجاد یک فرضیه

– مشخص سازی روش های مورد استفاده در تحقیق.          – تهیه متن پیش نویسِ پیشنهاد تحقیق.

– اعمال اصلاحات و ویرایش های لازم قبل از تهیه نسخه نهایی پروپوزال.

 

سوالاتی که متخصصانِ سایت پژوهش نوین قبل از انجام پروپوزال ها، در پی پاسخ آنها هستند

وقتی مثلا پروپوزال کارشناسی ارشد خود را به سایت پژوهش نوین می سپارید آنها به منظور هدایت پروژه در مسیر مناسب، سوالاتی محوری طرح کرده و به آنها پاسخ می دهند. از جمله موارد زیر:

بر روی چه موضوعی تحقیق می‌شود؟ چرا مطالعه این موضوع خاص، ارزشمند است؟ این مبحث مطالعاتی در دنیای واقعی به حل چه مسائلی کمک می کند؟ این تحقیق، چه چیزی را به مطالعات قبلی می افزاید؟ اقدامات دقیقی که در طی انجام پروپوزال باید برنامه ریزی شوند کدام هستند؟ آیا آنچه در پروپوزال تعریف شده، در زمان باقیمانده و با منابعی که در واقعیت در دسترس است، قابل انجام است؟ آیا انجام پروپوزال سفارش داده شده می تواند خوانندگان را به نتایج پیش بینی شده علاقه مند کند؟ آیا در پروپوزال به نحوۀ تخصیص بودجه در مراحل تحقیق، پرداخته شده است؟ همچنین اگر انجام پروپوزال برای دنبال کردن موضوعات بحث برانگیز صنعتی است باید یک سوال دیگر نیز مطرح شود؛ آن سوال این است که آیا پروپوزال با جدیدترین علایق تحقیقاتی سایر دانشگاهیان نیز مطابقت دارد یا خیر.

ضرورت پرسیدنِ سوالات

ضرورت پرسیدنِ سوالات درست از خود در هنگام انجام پروپوزال های دانشجویی

 

عناصر ساختاری در پروپوزال های دانشجویی کدامند؟

اگر در سایت پژوهش نوین، سفارش نوشتن پروپوزال ثبت کنید تا حدی از جزئیاتی که باید در تدوین ساختار پروپوزال ها رعایت کنید خلاص می‌شوید. با این وجود، خالی از لطف نیست اگر با اجزای کلی پروپوزال ها آشنایی داشته باشید. البته شاید معیارهای نوشتن پروپوزال در هر دانشگاه با بقیه دانشگاه ها متفاوت باشند. بنابراین آنچه در اینجا گفته می شود صرفا برای این است که یک ذهنیت کلی داشته باشید و بعدا معیار های دانشگاه خود را در مورد پروپوزال های دانشجویی بپرسید. به هر حال، برخی از اجزای کلی اینگونه نوشته ها به شرح زیر هستند: مقدمه، سوالات پژوهشی، فرضیه یا فرضیات محوری، بخشِ طرح پژوهش، طرح شیوه جمع آوری داده ها، بودجه لازم و نتیجه نهایی.

 

هر یک از اجزای ساختاری پروپوزال های دانشجویی باید چه چیزی را به مخاطب ارائه دهند؟

مقدمه، یکی از اجزایی است که نویسندگان سایت پژوهش نوین، در هنگام انجام پروپوزال شما توجه خاصی به آن دارند. زیرا مقدمۀ پروپوزال باید یک نمای کلی از سوال اصلی تحقیق شما ارائه دهد. همچنین باید اطلاعاتی زمینه ای در مورد موضوع پژوهش به مخاطب بدهد. سوال اصلیِ پژوهش باید به وضوح بیان شود و مسیر تحقیقاتی شما را مشخص کند. فرضیه نیز باید عبارتی باشد که در تحقیقات بتوان آن را آزمایش کرد.

خب، بخش بعدی هم طرح تحقیق است. شخص یا نهادی که انجام پروپوزال شما را برعهده می‌گیرد باید توجه ویژه ای به این بخش نیز داشته باشد. طرح تحقیق باید شامل تمام روش ها و رویه هایی باشد که در تحقیق، مورد استفاده قرار می گیرند. این بخش، ارتباط تنگاتنگی با سبک جمع آوری داده ها در پروپوزال دارد. برخی از نویسندگانِ پروپوزال از روشی موسوم به پیاز تحقیقاتی برای بیان طرح تحقیق، سبک جمع آوری داده ها و متد شناسی استفاده می کنند. استادهای راهنما برای اینکه پروپوزال شما را تایید کنند نیم نگاهی نیز به شیوه بودجه بندیِ تحقیقاتی دارند. بنابراین باید در پروپوزال برآورد درستی از هزینه های مرتبط با تحقیق ارائه شده باشد. در پایان، می‌رسیم به نتیجه گیری؛ در این قسمت نیز باید نمایی کلی از تحقیق و نتایج مورد انتظار به مخاطب ارائه شوند.

سفارش نوشتن پروپوزال

سفارش نوشتن پروپوزال از جانب دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی به سایت پژوهش نوین

 

اهمیت بازنگری ها و مهارت های تصحیح در پروسه انجام پروپوزال ها

در طول انجام پروپوزال های دانشجویی ممکن است چندین بار نیاز به بازنویسی، بازنگری و تصحیح وجود داشته باشد. اینگونه اصلاحات و بازنگری ها اهمیت زیادی در موفقیت نهایی پروپوزال‌ها خواهند داشت. اگر پروپوزال را خودتان بنویسید ممکن است در این مرحله، بی دقتی هایی داشته باشید که موفقیت نهایی پروپوزال را به خطر بیندازند. بنابراین در اکثر موارد، اساتید به دانشجویان خود توصیه می کنند که حتی اگر پروپوزال‌های خود را به تنهایی می نویسند ویرایش آن را به ویراستاران خبره بسپارند. ولی این توصیه، کافی نیست و اگر واقعاً می‌خواهید شانس پذیرش پروپوزال خود را افزایش دهید از خدمات سایت پژوهش نوین استفاده کنید. نویسندگان این سایت، ساختار پروپوزال شما را به خوبی مرور کرده و  انطباق آن را با معیارهای دانشگاه بررسی می کنند.

 

انجام پروپوزال به شیوه ای درست بیانگر چه توانایی هایی است؟

– دانش و مهارت: انجام پروپوزال در سطحی مناسب به دانشجو این فرصت را می دهد که دانش و توانایی های تحقیقی خود را نشان دهد. اینکه دانشجو از شخصی متخصص در نوشتن پروپوزال کمک گرفته به هیچ وجه ضعف تلقی نمی شود و اصلا به این موضوع توجه نخواهد شد. البته به شرطی که دانشجو بتواند آشنایی خود را با روندهای تحقیقاتی موجود در پروپوزال ابراز کرده و تسلط خود را بر موضوع نشان دهد.

– توانایی های تفکر انتقادی: انجام پروپوزال به شکلی درست، اینطور نشان می دهد که دانشجو توانایی های تحلیلی بالایی دارد و می‌تواند مفاهیم را به طور منسجم با هم ترکیب کند.

– توانایی های ارتباطی: یک پروپوزال قوی همچنین توانایی دانشجو را در بیان واضح و مختصر مفاهیم نشان می دهد.

 

به شیوه ای

انجام پروپوزال به شیوه ای درست، نشانگر توانا بودن نویسنده از جنبه های مختلف است

 

اشتباهات رایجی که سایت پژوهش نوین در انجام پروپوزال از آنها اجتناب می‌کند

– عدم رعایت اختصار: شخصی که انجام پروپوزال را عهده دار می شود باید کاملا مختصر و واضح بنویسد. زیرا بسیاری از اساتید نسبت به کلی گویی یا زیاده گویی در پروپوزال ها موضع می گیرند. بنابراین نویسنده پروپوزال باید از بسط دادن بیش از حد موضوعات و بازی با کلمات پرهیز کند و کاملا واضح و مختصر، متن را بنویسد.

– تمرکز بیشتر بر مسائل جزئی: یکی دیگر از اشتباهاتی که در انجام پروپوزال ها نباید رخ دهد پرداختن بیش از حد به جزئیات است. یک پروپوزال باید منحصراً بر روی چند موضوع مهم تحقیقاتی متمرکز بماند. مسائل جزئی را می‌توان مطرح کرد اما آنها نباید بر مسائل بزرگ‌تر و اصلی، اولویت پیدا کنند.

– گسترش بی رویه در دامنه تحقیق: انجام پروپوزال، اغلب باید با تعریفِ چند پارامتر اصلی و محدود اعم از موضوع، زمان، مکان و غیره صورت بگیرد. بیش از حد شدن پارامتر ها، صرفا سبب گسترش بی هدفِ دامنه تحقیقات می شود و به نفع تایید پروپوزال نیست.

استناد نکردن به منابع: شخصی که انجام پروپوزال را برعهده می‌گیرد باید حداقل به چند منبع مطالعاتی مهم در نوشته خود استناد کند. استناد به منابعِ معتبر از مفاهیم پایۀ مطرح شده در پروپوزال ها حمایت می کند و پذیرش آنها را برای مخاطب آسانتر خواهد کرد.

ناتوانی در ارائه یک استدلال منطقی و قانع کننده: قانع کننده بودن، لازمه اصلی تایید هر پروپوزال است و شخصی که انجام پروپوزال را برعهده می‌گیرد باید کاملا قانع کننده بنویسد. در غیر این صورت، پروپوزال نهایی مستحق هیچ گونه تایید یا حمایتی نخواهد بود.

درهم‌نویسی یا دستور زبان بد: حتی اگر یک پروپوزال، بخش خیلی کوچکی از یک مطالعۀ بزرگ‌تر هم باشد باید کاملا به قواعد دستور زبان و دستورالعمل های نگارشی و دانشگاهی پایبند بماند.

نویسندگان پروپوزال

نویسندگان پروپوزال در سایت پژوهش نوین، از اشتباهات رایج در انجام پروپوزال ها اجتناب می‌کنند

 

انجام پروپوزال به شیوه ای موفق، در گرو چیست؟

انجام پروپوزال به شیوه ای موفق در گرو برنامه ریزی دقیق و توجه به جزئیات است. نویسنده باید دستورالعمل ها را با دقت بخواند و مطمئن شود که مراحل را درک کرده و آنها را به دقت دنبال می‌کند.

انجام پروپوزال به شیوه ای موفق تا حد زیادی وابسته به متمرکز باقی ماندن روی موضوع اصلی است. نویسنده نباید سعی کند بیش از حد، یک پروپوزال را گسترش دهد. او باید روی یک موضوع اصلی تمرکز کند و مطمئن شود که به وضوح آن را تعریف و توضیح می دهد.

– باید اطمینان حاصل شود که سوال تحقیق، کاملا واضح و مختصر است. همچنین طرح تحقیق باید درست، واضح و متناسب با سوال تحقیق باشد. نویسنده همچنین باید شواهدی برای حمایت از تحقیقات خود ارائه دهد. این شواهد می توانند شامل داده ها، تحقیقات قبلی یا منابع دیگر باشند. به هر حال بدون وجود شواهد حمایت کننده تحقیق اعتباری نخواهد داشت.

در نهایت انجام پروپوزال به شیوه ای موفقیت آمیز در گرو بازنگری‌های قبل از ارسال نهایی است. نویسنده باید مطمئن شود که نسخه نهایی پروپوزال، عاری از هر گونه اشتباه املایی، گرامری محاسباتی و … است. زیرا هرچه پروپوزال، بهتر نوشته شده باشد احتمال بیشتری دارد که پذیرفته شود.  توصیه می شود شما نیز برای بالا بردن شانس موفقیت پروپوزال های خود از سایت پژوهش نوین کمک بخواهید. هزینه انجام پروپوزال ها در سایت پژوهش نوین، تابع پارامترهای مختلف تحقیقاتی بوده ولی در مجموع کاملا منصفانه و رقابتی است.

 

5/5 - (1 امتیاز)